تیم ملی ایران با گل دقیقه ۳۳ مهدی طارمی با نتبجه یک بر صفر نیمه نخست بازی با قرقیزستان را به پایان رساند.

ایران نیمه نخست بازی با قرقیزستان را با تک گل مهدی طارمی برد

نیمه نخست دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در چارچوب مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ که از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز شده بود با نتیجه یک صفر به پایان رسید.

در این دیدار که داوری آن بر عهده یوسوکه آراکی، جون میهارا و کوتا واتنبه از ژاپن بود تیم ملی کشورمان با ترکیب اولیه علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علی قلی زاده، مهدی طارمی، مهدی قایدی و سردار آزمون با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی به مصاف تیم ملی قرقیزستان رفت.

ترکیب ابتدایی تیم ملی قرقیزستان در دیدار امشب شامل ارژان توکوتائف، والری کیچین، تامیرلان کوزوبائف، کریستین برازمان، جوئل کوجو، قلی‌ژیگیت علی‌قل‌اف، عادل‌جان عبدالرحمانوف، الکساندر میشچنکو، الدیار زاریپبکوف، غیرت ژیرگالبک اولو و علیمردان شوکوروف با سرمربیگری ماکسیم لیسیتسین بود.

این دیدار با شروع طوفانی بازیکنان تیم ملی ایران آغاز شد ولی نخستین خطر جدی در دقیقه ۶، توسط سردار آزمون بر روی دروازه قرقیزستان ایجاد شد ولی توکوتائف، سنگربان قرقیز باعث شد توپ به کرنر برود.

پس از کرنر در دقیقه هفت، کرنر ارسالی پشت محوطه جریمه به امید نورافکن رسید که با هشیاری و دفاع چند لایه قرقیزها این توپ برگشت داده شد.

دقیقه ۱۰ بازی ارسال توپ بلند آریا یوسفی که به میانه میدان آمده بود در اختیار دروازه بان قرقیز قرار گرفت.

سامان قدوس در دقیقه ۱۸ توپ را به امین حزباوی پیش تاخته فرستاد که او با ضربه سر بی دقت توپ را به بیرون زمین ارسال کرد.

نخستین خطر جدی قرقیزها در دقیقه ۲۰ با خروج علیرضا بیرانوند از دروازه بوجود آمد و در شرایطی که تمام اعضای تیم ملی قرقیزستان در زمین خودشان بودند، وینگر قرقیز از یک سوم زمین خودشان اقدام به ارسال توپ بلند کرد که هرچند در چهارچوب نبود اما بیرانوند در لحظه آخر خودش را به توپ رساند و یک کرنر به قرقیزها داد البته نتیجه ای برای تیم میهمان نداشت.

دقیقه ۲۱ در شرایطی دومین موقعیت برای قرقیزها بوجود آمد که سانتر عادل‌جان عبدالرحمانوف در محوطه جریمه با ضربه سر جوئل کوجو تغییر جهت یافت اما بیرانوند توانست آن را مهار کرد.

آریا یوسفی مدافع جوان تیم ملی در دقیقه ۲۷ توپ سرگردان را دریافت کرد و پشت محوطه جریمه توپ را به جناح چپ محوطه جریمه برد ولی مدافع قرقیز توپ را زودتر از رسیدن به مهدی قایدی دور کرد.

در دقیقه ۳۳ شوت نورافکن توسط توکوتائف دروازه‌بان قرقیز با یک دفع ناقص همراه شد و مهدی طارمی با فرصت طلبی موفق شد، با پاسی آرام گل نخست ایران را به ثمر برساند.

در دقیقه ۴۰ هم نفوذ دوباره آریا یوسفی از سمت راست و پاس او به مهدی طارمی او را در موقعیت ایده آل قرار داد ولی مدافع قرقیز توپ را دور کرد.

در دقیقه ۴۳، شوت از راه دور امین حزباوی با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت و در انتهای نیمه نخست حرکت سریع و فرار مهدی قائدی و پاس مهدی طارمی در پشت محوطه هشت قدم به علی قلی‌زاده رسید ولی ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد به خارج رفت و به این ترتیب نیمه نخست با برتری یک بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.